Subject: FW: VV korralduse "600 MW elektrilise võimsusega tuumaelektrijaama ja selle toimimiseks vajaliku taristu riigi eriplaneeringu ja keskkonnamõju strateegilise hindamise algatamine" eelnõu kohta
From: "MKM info" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Thu, 8 May 2025 16:48:57 +0300

From: Aili Tammaru - MKM <[email-masked]>
Sent: Thursday, May 8, 2025 4:29 PM
To: info - MKM <[email-masked]>
Cc: Kadi-Kaisa Kaljuveer - MKM <[email-masked]>
Subject: FW: VV korralduse "600 MW elektrilise võimsusega
tuumaelektrijaama ja selle toimimiseks vajaliku taristu riigi
eriplaneeringu ja keskkonnamõju strateegilise hindamise algatamine" eelnõu
kohta

From: Piret Eelmets - SOM <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, May 8, 2025 3:57 PM
To: Aili Tammaru - MKM <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Ramon Nahkur - SOM <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
Gerlin Lõhmus - SOM <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: FW: VV korralduse "600 MW elektrilise võimsusega
tuumaelektrijaama ja selle toimimiseks vajaliku taristu riigi
eriplaneeringu ja keskkonnamõju strateegilise hindamise algatamine" eelnõu
kohta

Tere!

Kooskõlastame vaikimisi VV korralduse eelnõu, mis puudutab tuumajaama
eriplaneeringu ja selle jaoks KSH algatamist.

Terviseamet soovib siiski juhtida jaama kavandamisel ja keskkonnamõjude
hindamisel tähelepanu järgmistele asjaoludele:

*	Planeeritaval alal joogiks ja olmevajadusteks kasutatava vee
kvaliteet peab vastama sotsiaalministri 24.09.2019 määruse nr 61 „Joogivee
kvaliteedi- ja kontrollinõuded ja analüüsimeetodid ning tarbijale teabe
esitamise nõuded“ nõuetele. Planeeritav tegevus ei tohi halvendada
joogivee kvaliteeti ja joogivee kättesaadavust;
*	Puurkaevu rajamisel/likvideerimisel tuleb arvestada
keskkonnaministri 09.07.2015 määruses nr 43 „Nõuded salvkaevu
konstruktsiooni, puurkaevu või -augu ehitusprojekti ja konstruktsiooni
ning lammutamise ja ümberehitamise ehitusprojekti kohta, puurkaevu või
-augu projekteerimise, rajamise, kasutusele võtmise, ümberehitamise,
lammutamise ja konserveerimise korra ning puurkaevu või -augu asukoha
kooskõlastamise, ehitusloa ja kasutusloa taotluste, ehitus- või
kasutusteatise, puurimispäeviku, salvkaevu ehitus- või kasutusteatise,
puurkaevu või -augu ja salvkaevu andmete Eesti looduse infosüsteemi
esitamise korra ning puurkaevu või -augu ja salvkaevu lammutamise teatise
vormid“ sätestatud nõudeid;
*	Puurkaevude puhul tuleb lähtuda veeseaduse 6. jao nõuetest, mis
sätestavad tegevuse piiramise veehaarde sanitaarkaitsealal, joogiveehaarde
toitealal ja hooldusalal;
*	Kuna hetkel pole määratud tuumaelektrijaama täpset asukohta, juhib
amet tähelepanu, et Kunda linnas ja Lüganuse vallas Liimalas on ametlik
supluskoht ning Lüganuse vallas Aa külas seiratakse suplusvee kvaliteeti
eesmärgiga tulevikus sinna rajada ametlik supluskoht. Planeeritav tegevus
ei tohi põhjustada supluskoha ja suplusvee kvaliteedinõuetele
mittevastavust.

Lugupidamisega

Piret Eelmets
õigusnõunik
Sotsiaalministeerium
6269 128